Hogyan intézhetjük konkrét adóügyeinket az APEH-nál telefonon?

Korábban megjelent több helyen, hogy az állami adóhatóság stratégiai célkitűzései között szerepel az ügyfélbarát és szolgáltató adóhatóság feltételeinek megteremtés is, melynek egyik fontos állomása az elektronikus úton történő kapcsolattartás, információ áramlás. Ennek különböző megvalósulási formái már teret hódítottak, mint például az elektronikus bevallás, bankkártyás befizetés, ügyfélkapu nyitás lehetősége, hogy csak párat említsünk.
Kiemelten kezelik az APEH-nál a különböző elektronikus ügyintézési lehetőségek körének bővítését is.

Hogyan intézhetjük konkrét adóügyeinket az APEH-nál telefonon?

Gáll Eszter szakigazgató tájékoztatása szerint:
Az általános telefonos tájékoztatási központunk (CC) mellett 2009. július 1-jétől bevezetésre került az APEH Ügyintéző Contact Center (ÜCC), mely lehetőséget biztosít a telefonon keresztüli ügyintézésre egyes egyedi ügyekben az adótitok sérelme nélkül.
Ezen rendszerben az adózóknak jelenleg az alábbi területeken van lehetőségük egyes konkrét adóügyeik intézésére:
• adóalany-nyilvántartással kapcsolatos ügyintézésre, tájékoztatásra,
• folyószámlával, illetőleg bevallással kapcsolatos ügyintézésre, továbbá
• meggyőződhetnek az ellenőrzés tényéről, az ellenőrzést végző személyazonosságáról, és megbízásának érvényességéről, illetve
• tagállami partner közösségi adószámának érvényességéről is.

2010. április 1-jétől azonban várhatóan tovább bővül a telefonos ügyintézés lehetősége: közösségi adószám igénylés, a jövedelemigazolásokkal kapcsolatos ügyintézés, valamint áfa alanyi mentesség körében a meghatározott értékhatár elérése esetén történő bejelentés teljesítése is lehetővé válik ily módon.
Az ügyintézés előfeltétele egy személyes azonosító kód, mely az APEH által véletlenszerűen képzett 8 jegyű szám.
Ez a 10UK30-as nyomtatványon igényelhető papíralapon és az Ügyfélkapun keresztül is.
A PIN-kód ún. „zsebes borítékban” kerül kiküldésre az adózóknak, melyet mindenkinek célszerű nagyon bizalmasan kezelni. A magánszemély saját nevében és meghatalmazottként is eljárhat. Amennyiben a magánszemély meghatalmazottként is szeretne eljárni, ennek regisztrációjára a 10T180-as adatlap benyújtásával kerülhet sor.
A telefonbeszélgetések elévülési időn belül megőrzésre kerülnek.
A hívásfogadó rendszer biztosítja az átkapcsolás lehetőségét az általános kérdések megválaszolására szolgáló CC-rendszerbe is.
A közeljövőben szélesebb adózói körnek várhatóan lényegesen egyszerűsödni fog a PIN-kódhoz való hozzájutás lehetősége, mely jelentősen megkönnyíti majd az ügyfelek ügyintézését.
Az egyedi ügyekről való tájékoztatás, az egyes adóügyek intézése csak munkaidőben lehetséges, hétfőtől-csütörtökig 08 óra 30 perctől - 16 óráig, pénteken pedig 08 óra 30 perctől 13 óra 30 percig.

A szolgáltatás kék száma elérhető:
mindhárom mobilhálózatról (06-40/20-21-22),
vezetékes vonalról, és külföldről is +36-1-441-9600 (általános tarifa).

Mindne jog fenntartva! 2003 Jász Napló